dinsdag 17 september 2013

Een vrouw naar Gods hart

Als jonggetrouwde vrouw en moeder had ik mij nooit echt verdiept in mijn rol, zoals God die heeft laten optekenen in het Woord. Het was voor mij dan ook een grote verrassing wat een enorme hoeveelheid aan schatten er zijn op dit gebied! Met een groepje vrouwen begonnen we het boek 'Vrouw naar Gods hart' te lezen. Ik had dit boek al een tijd in de kast liggen en al snel betreurde ik het dat ik dit boek niet eerder had gelezen.

 
"Werkelijke vrede en vreugde zijn het resultaat, als vrouwen God gehoorzaam zijn op elk terrein van hun leven - en zo vrouwen naar Zijn hart worden. Vol warmte en recht uit het hart geschreven, wil Elisabeth George praktische, bijbelse inzichten met je delen over de manier waarop jij Gods prioriteiten kunt nastreven. Prioriteiten die betrekking hebben op:

- Je wandel met God - groeien door liefde voor de Schrift en discipelschap
- Je bediening - leer je uit te strekken naar anderen en die ander te bemoedigen
- Je huis - schep een warme atmosfeer en een tapijt van schoonheid
- Je man - koester de verplichting je man te dienen en te eren
- Je kinderen - bid trouw voor hen en onderwijs ze in het Woord van God

Laat God Zijn grootste verlangen in jou vervullen. Laat je door Hem veranderen door met je hart en je verstand Zijn wonderlijke werk te omarmen. Je zult blijvende vreugde en vrede vinden in een leven van gebed, een leven dat draait om de juiste prioriteiten, een leven als vrouw naar Gods hart."
Nooit eerder las ik een boek dat zo duidelijk laat zien wat Gods plan is met een vrouw. Wat haar taak is en wat een belangrijke rol ze eigenlijk heeft. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat dit boek mijn hele kijk op vrouw-zijn compleet heeft veranderd en een hele nieuwe inhoud heeft gegeven.

Ik voel me rijk gezegend dat dit onderwijs beschikbaar is! De komende weken ga ik het boek opnieuw door en zal ik mooie dingen delen die ik geleerd heb.

3 opmerkingen:

  1. Het is een prachtig boek, ik heb het zelf al heel vaak gelezen en lees het nog steeds. Ik ben benieuwd wat je erover gaat bloggen.
    Ben je overigens bekend met www.christelijkewebloggers.blogspot.nl? Je bent welkom.
    Leuk dat je ook mijn blog aan je zijkant hebt gezet . Veel zegen toegewenst bij het bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blog Lies. Ik ben benieuwd naar al de andere delen uit het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een heel mooie boek! Ik heb hem aan mijn dochters gegeven.

    Je bent welkom hier: http://goodmorning-girls.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.