vrijdag 18 oktober 2013

Wandelen door de Geest

Over mijn blogpost over 'genade' had ik mijn twijfels. Want ja, liever zou ik vertellen dat ik zo ontzettend liefdevol ben, genadig, vergevende die ander zoals God mij heeft opgedragen. En natuurlijk probeer ik dat! Maar joh, je moest eens weten hoe het er soms in mijn hart aan toe gaat. En als ik de bijbel lees hebben we daar allemaal last van. Juist dan is het zo fijn om te weten dat je niet de enige bent die moet strijden tegen al die verkeerde overleggingen van je hart. Is het zo goed om open en eerlijk te zijn tegen elkaar en elkaar aan te sporen het goede na te jagen.

Alweer maanden terug (of misschien zelfs wel jaren terug) kreeg ik een video van iemand doorgestuurd die me zo ontzettend raakte. En bij het voorbereiden van een avond over gemeente-zijn voor onze JV bekeek ik hem opnieuw.



Hoe vaak sluiten we onszelf niet af van bemoediging, omdat er muren rondom ons hart staan? Omdat die ander veel geestelijker lijkt dan ik ben en ik dus niet open durf te zijn? Als het lijkt of ik de enige bent die 'verknipt' is en niet altijd een warm hart heeft voor God en mijn naaste? Wat is het dan goed om te beseffen dat wel elkaar zo vreselijk hard nodig hebben. We zijn allemaal gebroken mensen die heel gemaakt zijn.

Als wij door de Geest leven, laten wij dan ook door de Geest wandelen. 

We hoeven het niet alleen te doen! De Heilige Geest Die ons levend maakte, wil ons ook in alle waarheid leiden. We mogen leven in afhankelijkheid van God en Hij heeft geduld met ons. Wat een troost!

1 opmerking:

  1. Bemoedigend (en ook wel n beetje confronterend;) Dank je voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.