dinsdag 10 december 2013

Hoe groot zijt Gij!

Omdat vandaag het zonnetje zo heerlijk scheen besloot ik vanmiddag lekker met mijn kleine meid op de fiets te stappen en een tochtje te maken. Vlak achter ons huis is een lange dijk (de Charloisse lagedijk) waar allemaal van die boerderij-achtige huizen staan. Het is werkelijk een verademing om daar op je gemakje doorheen te fietsen en je waant je weer even op de Veluwe.

Plotseling kom ik voorbij een parkeerplaats en straalt de zon me in volle kracht tegemoet. Ik zie de enorme schoonheid van de natuur en ik besluit me om te draaien en een kijkje te nemen. Een klein natuurgebiedje duikt op. Hier was ik nog nooit geweest. Ik volg het paadje en zie een molen staan. Een plas, een stukje ongerepte natuur. Wat paarden, schapen en geiten. Het geheel ademt zoveel rust en vrede uit. De zon met haar gouden glans maakt het plaatje af.


Ik haal diep adem. Wat is dit genieten! Een aanbiddingslied stijgt op in mijn hart. Alle dingen die me de laatste dagen bezig houden verbleken bij dit tafereel. Ik wil hier wel uren zitten.
Maar mijn kleine meidje laat, zo klein als ze is, merken dat ze het na een tijdje wel weer genoeg vindt. En samen vervolgen we onze weg.. De schat, ik hou zoveel van haar!

 
Ik zie dit soort momenten als een knipoog van God. Een seintje dat Hij me niet en nooit uit het oog verliest. Dat Hij zoveel groter is dan mijn 'kleine' zorgen. Dat in Hem zoveel heerlijkheid is. Wat een zegen!

3 opmerkingen:

  1. Dank je wel voor het delen van jou mooie Geluksmoment! Mooi om te lezen. Echt een zegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, die kou en die zon en vooral zo'n meisje voorop je fiets, lekker warm ingepakt, genieten!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.