zondag 22 december 2013

Kleding

Vanochtend had ik zo'n baalmoment. Ik had een hele leuke jurk bij de Hema gekocht gisteren. Trek ik hem vanmorgen aan, en ja hoor.. Veel te kort. En ook behoorlijk strak. Nee, dit voelt niet prettig. Misschien herkennen jullie dit wel. Alle kleding die in de winkels hangt is tegenwoordig strak, kort, weinig verhullend. Alles is er op gericht om sexy te zijn, je rondingen te laten zien en te koop te lopen met je lichaam.

En sinds een aantal jaar weet ik wat dit met een man kan doen. Ik begrijp het totaal niet hoe dat zit, maar als ik mijn man moet geloven (en dat doe ik dan maar, want hij weet het!) is iets al snel verleidelijk. Ook al is dat per man wel wat verschillend, maar nagenoeg alle mannen zijn erg visueel ingesteld en reageren sterk op wat ze zien. Wij vrouwen hebben onze verantwoordelijkheid door onze kleding netjes te houden.
Ik wil op geen enkele manier een verleiding zijn voor andere mannen. Ik behoor aan mijn man en wens niet door welke man dan ook begeerd te worden. Ik wil dat diepste verlangen om er mooi uit te zien ondergeschikt maken aan het verlangen om de Heere te dienen, óók in mijn kleding. Dat is soms strijd voeren!

Als iemand tips heeft waar ik kleding kan vinden die én leuk én betaalbaar én zedelijk is, dan hoor ik dat heel graag.

11 opmerkingen:

  1. Mooie blog heb je!
    Lastig is dat hè. Bij mij zijn jurken en rokken ook vaak te kort naar mijn smaak, ik ben ook lang. Voor kerst zet ik maar een extra stukje stof aan een gekocht jurkje... Het voelt anders niet prettig, de hele tijd te moeten 'trekken' aan stof omdat je je te bloot voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook lang... online bestellen moet ik al helemaal niet doen. Voor kerst en oud en nieuw heb ik twee hele leuke jurkjes gekocht bij Simons. Je moet even goed zoeken in de rekken, er hangen heel wat stijlen door elkaar zegmaar, ook tuttige dingen. Maar ook echt vlotte jurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Promiss! Stevige stoffen, goede lengte, mooie kwaliteit en de prijzen zijn niet te gek. Ook online te bestellen, da's weer lekker makkelijk (ook via weekamp ;-), die heeft vaak veel uitverkoopitems, wat ook wel weer aantrekkelijk is).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lisanne,

    Wat herkenbaar! Ik heb bijna al mijn rokken en jurkjes van marktplaats... even goed doorvragen (taille maat, lengte en voor een jurkje de maat van oksel tot oksel) en je hebt originele, goedkope en fatsoenlijke kleding!;) Dit gaat over jurkjes, maar vind jij shirtjes ook altijd een probleem? Het is vaak te laat uitgesneden... (dan ben ik elke keer aan het sjorren...), dus sommige shirtjes draag ik achterstevoren, en bij andere heb ik er een kanten randje aan genaaid van boven, perfecte oplossing! Succes met zoeken, het is wat werk, maar het is het zeker waard!! Liefs, Tabitha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kijk hier nog wel eens: http://www.fashionchick.nl/c/rokken/35/
    Mooi en inspirerend blog heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Misschien een beetje een late reactie, maar inderdaad een veel voorkomend probleem! Ik ben dankbaar voor de tips die er onder staan! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. www.watmooi.nl, eerlijk en fair trade

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het komt de laatste tijd vaak voor. Helaas kan je er niet zoveel aan doen. Heel erg bedankt voor de tips die staan vermeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De kleding van Gap is dan ook razend populair. Met de stoere items van gap zult u zeker goed voor de dag komen. Het assortiment van gap is groot, van overhemden, T-shirts en sweaters tot ondergoed, jeans en schoenen. Ook beschikt Gap over een ruim aanbod aan accessoires. Timberland schoenen, invoerrechten, kleding bestellen, schoenen online, timberland schoenen, online kleding bestelle, invoerrechten Nederland and vans schoenen usa Nederland.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Late reactie, maar ik vind het merk King Louie erg fijn. Jurken vallen meestal op de knie. Ook het merk van Tante Betsy is aan te raden. En ik shop ook vaak via marktplaats.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.