dinsdag 7 januari 2014

Ik kijk naar Jezus

Ik kijk niet terug. Ik moet niet terugkijken en denken aan dingen in mijn leven die fout zijn gegaan. Ik moet niet denken aan mijn zonden, aan mijn zwakheden, aan alle uren die verloren zijn gegaan. Dit alles is weggewassen door het bloed van mijn dierbare Redder.

Ik kijk niet vooruit. Ik wil niet denken aan dingen die kunnen gebeuren.God kent mijn toekomst, God weet of mijn weg naar het Vaderhuis kort of lang zal zijn. De Heere Jezus zal bij mij zijn in iedere beproeving en in iedere nood. Hij zal de last dragen die voor mij te zwaar is of zal mij kracht geven.

Ik kijk niet om me heen. Als ik te veel om me heen kijk, word ik ongelukkig en verdrietig. De belofte van geluk, blijdschap en vrede die de wereld de mensen voorhoudt, is leeg en kan mijn hart niet vullen. Ik kan de ellende en pijn van deze wereld niet op mijn schouders nemen. Ik moet mijn vertrouwen niet op mensen of iets anders stellen. Ook niet op hen die betrouwbaar zijn.

Ik kijk niet naar mezelf. Het is niet goed te veel met mezelf bezig te zijn. Dat brengt mij nergens, want er is niets in mij waarop ik mijn hoop en zekerheid kan gronden. Ik zie allerlei fouten en misstappen en val mezelf steeds weer tegen.


Ik kijk naar de Heere Jezus. Ik wil mijn blik op Hem gericht houden. Bij Hem vindt mijn hart echte rust en vrede. Bij Hem verdwijnt mijn angst. Bij Hem vind ik echte blijdschap, liefde en genade. Zijn Goddelijk licht doet de duisternis verdwijnen. Hij geeft me een geweldige hoop voor de toekomst.

Bron: www.heartcry.nl (iets aangepast)

9 opmerkingen:

  1. Mooi, hoe je het schrijft.
    Dat geeft alleen rust hè, naar Hem kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sifra van Asperen7 januari 2014 om 23:17

    Wauw, wat prachtig geschreven! Ben trots op je, mooie nicht van me (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, zijn jullie nichten?:) Als ik de foto zie, dan lijken jullie inderdaad wel een beetje op elkaar;))

      Verwijderen
  3. Johnny van Wintershoven8 januari 2014 om 06:55

    SUPER !!!
    Een heel bemoedigend schrijven, top.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor jullie (lieve) reacties. Wel een opmerking, zie bronvermelding ;-) ik heb de bestaande tekst slechts aangepast. Maar hoe dan ook, het is een bemoedigend stuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ontzettend bemoedigend en mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig blog heb je Lisanne. Veel herkenning ook voor mij in de onderwerpen waarover je blogt. Mijn weblogs lijken erg op die van jou! Als je het leuk vindt kun je eens kijken op www.wendyborn.blogspot.nl
    Gods zegen toegewenst bij het schrijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb ik genoten van deze tekst.
    Prachtig blog wat een plaats krijgt op m'n leeslijst.
    Leuk dat je lezer van mijn blog bent geworden.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.