dinsdag 8 april 2014

Above Rubies

Wie zal een deugdelijke vrouw vinden? Haar waarde gaat die van robijnen ver te boven. Spreuken 31:10

Sinds enkele weken ben ik abonnee van Above Rubies. Een gratis engelstalig blad wat helemaal draait om vrouw-zijn en opbouwen van families. Ik zag ergens die tip van iemand en heb me direct aangemeld. Ik ben blij dat ik dat gedaan heb. Het is opbouwende lectuur en het is ook bemoedigend om te lezen dat over de hele wereld vrouwen zijn die de roeping van God verstaan in hun leven en daarin gezegend worden.

Thema's die bijvoorbeeld in het blad aan bod komen:
- Laugh more in your home
- Who's teaching your children?
- How to pray for your children
- Build your home for God
- Marriage restorations
- Raising courageous sons


Daarnaast hebben ze op hun website www.aboverubies.org allerlei prachtige artikelen en kun je je inschrijven voor bemoedigingsmails. Een aanrader dus!

Een mooie quote over het creëren van de atmosfeer in huis:
"In the last analysis, home happiness depends on the wife. Her spirit gives the home its atmosphere. Her hands fashion its beauty. Her heart makes its love. And the end is so worthy, so noble, so divine, that no woman who has been called to be a wife, and has listened to the call, should consider any price too great to pay, to be the ligth, the joy, the blessing, the inspiration of a home." -- J.R. Miller

5 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad een mooi blad. Ik lees het nu een klein jaartje. Het is wel heeel erg pro grote gezinnen :). Ik sta op zich achter de visie, maar een groot gezin moet geen doel op zich worden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oké, ik ben nog niet zover dat ik dat er ook uit opmaak, maar dat komt vanzelf wel ;-). En wat die visie betreft, daar moet ik me ook maar eens in verdiepen. Het is ook maar net wat je aankunt natuurlijk..

      Verwijderen
  2. Ik lees het blad ook ontzettend graag. Ik vind het heel bemoedigend om meer verhalen te lezen van full-time-mama's over de hele wereld en te lezen hoe God werkt in hun leven.

    Groetjes Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.