maandag 7 juli 2014

Be still and know

"Geef het op en weet dat Ik God ben." Psalm 46:11

Ik vind dit zo'n bemoedigende Bijbeltekst. Het geeft mij de zekere gerustheid dat ik niet hoef te vechten, te strijden. Het geeft mij de zekerheid dat Hij in control is, dat Hij de touwtjes in handen heeft, dat Hij veel groter is! Zijn Vaderlijke wijsheid gaat veel verder en véél hoger dan mijn menselijke redenaties.

Wat voelt dat veilig! Ik hoef het niet te snappen. Ik mag eenvoudig vertrouwen.

Schuil vandaag bij Hem, als je opziet tegen datgene wat voor je ligt. Als je troost of nieuwe kracht nodig hebt. Hij is de Heerser over alles wat leeft en is. Hij heeft heel het aards gebeuren vast in handen. Hij is met je.

1 opmerking:

  1. Heel mooi, Lisanne! Ik moest van `t weekend nog aan je denken toen ik een stukje uit de Gezinsgids las. Als je het stukje wilt mag je me gerust een mailtje sturen, zie mijn blog voor het mailadres. Fijne dag nog..

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.