maandag 21 juli 2014

Het creëren van een thuis..

Websites als Pinterest.com en Welke.nl zijn erg leuk voor het opdoen van inspiratie voor het gezellig maken van je huis. Ik snuffel er regelmatig op en het heeft me al dikwijls geholpen met ideetjes. De leukste en mooiste inrichtingen vind je daar. Toch heeft dit ook een nadeel, heb ik gemerkt. Het kan je soms het gevoel geven dat je niet kunt voldoen aan de normen die je daar terugvindt en dat je huis nooit zo opgeruimd, schoon en mooi is als op de plaatjes.



Vanmorgen las ik daarover een treffende blog op Time-Warp-Wife. Wat Pinterest en Welke niet vertellen is op welke manier je werkelijk een thuis creëert. Dat doe je niet alleen maar door sfeervolle inrichting, maar juist én vooral door jouw aanwezigheid en jouw blijde gezindheid. Jij als vrouw bepaalt de atmosfeer in huis! Het kader mag best mooi en gezellig zijn, maar het gaat om de inhoud van het frame.

Natuurlijk geniet ik er nog steeds van en is het daarnaast een goed streven je te bekwamen in het goed bijhouden van je huishouden, maar het is goed om dit te blijven beseffen. Het hoeft niet perfect te zijn. Er mag geleefd worden. En de aandacht en liefde voor je man en kinderen is belangrijker dan een superschoon en prachtig huis.

Volg deze link om het artikel te lezen.

9 opmerkingen:

  1. Mooi stukje Lisanne. Klopt helemaal. Als moeders/vrouwen bepalen wij de atmosfeer en zijn wij ook vaak de 'thermostaat' zoals Elizabeth George altijd zo mooi zegt.
    Dit is veel belangrijker dan de 'spullen' om ons heen ook al moeten we er wel goed mee omgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, Lisanne! Dit stukje klopt helemaal! Het is soms wel heel moeilijk, maar als je daaraan weer mag denken gaat de rest vanzelf! (Ik ben een nieuwe blog begonnen naast mijn weblog Vestywo, dit gaat over de seizoen, wonderlijk gemaakt door Hem. Misschien wil je volgster worden en een link plaatsen op deze blog? Hoeft niet als je niet wilt hoor!)

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal mee eens! Kinderen onthouden echt niet hoe schoon het huis vroeger was. Wat ze wel onthouden is de liefde die ze kregen van papa en mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuke blog ik vondt u via andere blogger ik zal meer gaan bezoeken ik lees graag...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel. Dat had ik net even nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal waar! Wij zijn net verhuisd naar een nieuwbouwhuis, dus de inspiratie via Pinterest is ideaal, maar ik zie zooooveeel dingen.... Hierdoor wil ik meer en meer en eigenlijk ben ik ontevreden met wat ik nu al heb. Mooie eyeopener!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad helemaal waar! Soms is het goed je er inderdaad weer even bewust van te worden!
    Daarnaast is het gevaar van pinterest/ welke toch ook wel begeerte.. (vind ik tenminste)
    Maar een gezellig en warm thuis is zó belangrijk! In de vakantietijd besef je dat weer even extra ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.