woensdag 29 oktober 2014

Kom naar huis

Ik kom uit een milieu en kerkgenootschap waar zó ontzettend geworsteld wordt met heilszekerheid. Het niet durven aannemen van de Heere, zondag aan zondag onder een prediking waarin zo weinig hoop doorklinkt.. Ik ben dankbaar dat ik er zelf niet zo zeer onder geleden heb op die manier, maar tegelijkertijd voel ik me soms zó ontzettend verdrietig als ik zie dat familie of anderszins gebukt gaat onder dat zware juk van voorwaarden, stappenplannen om misschien ooit uit te komen bij een genadige Jezus.. verscheurend. Juist als je beseft dat de Heere zo genadig en liefdevol is en het offer reeds gebracht is.

Dit lied hoorde ik vanmorgen voor het eerst en het raakte me diep. De tijd die dringt! En niet alleen dat.. maar iedere dag méér zonder Hem is een dag niet geleefd. Zonder Hem is het hopeloos, angstig, onzeker..

Allen die Hem aangenomen hebben heeft Hij macht gegeven kinderen van God te zijn (Joh 1:12)! Geloof, keer je om naar Hem. Wordt gered in Jezus' Naam... Er is nog nooit iemand tevergeefs naar Hem gegaan.

10 opmerkingen:

  1. Het is heel moeilijk om je te ontworstelen uit zo'n kerkelijk milieu, denk ik. Alles wat anders is, is verdacht. Die tekst is erg mooi ( allen die Hem aangenomen hebben ...)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is het ook! Voor mij als jonkie viel dat wel mee, maar als je er al 40 jaar gezeten hebt.. Maar uiteindelijk doet het er niet toe wat anderen vinden. Gewoon doorgaan op de weg met Hem en hopen dat je iets kunt delen.

      Verwijderen
    2. Je kunt zeker iets delen! Iets uitstralen van Zijn licht.

      Verwijderen
  2. Ik heb ook diezelfde achtergrond. Er is ook zeker veel zegen geweest, maar ook zoveel pijnlijke onzekerheid en angst.

    Prachtig lied!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik herken me in wat Petra hierboven schrijft. Zegen maar er was ook veel verwarring. En pijn. Maar ik hou van mijn wortels :) Al ben ik nu geen lid meer van de kerk van vroeger. Dank je wel voor dit blogje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lisanne.

    Als ik bovenstaande lees word ik blij.
    Fijn dat je zo blijmoedig en vrijmoedig over God mag schrijven.

    Wees gezegend, Gr Hans

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.