vrijdag 7 november 2014

Een hart vol zorgen hebben

Bij het voorbereiden van de laatste keer kinderwerk bij Licht op Zuid voor mijn zwangerschapsverlof ingaat, dacht ik na over het thema. Het gaat namelijk over gebed, het 'Onze Vader'. Hier leert de Heere Jezus hoe we kunnen en mogen bidden. We willen vooral de nadruk leggen op het bidden zelf, hoe fijn en goed het is om alles wat ons bezig houdt bij de Heere te brengen en op Hem te werpen. Want: Hij zorgt voor u! Psalm 37:5.

Tijdens een middagje kinderwerk leren we de kinderen uit de wijk vaak een Bijbeltekst aan, vertellen we een verhaal, maken we de toepassing en doen we een verwerking. Deze keer wilde ik graag nog een objectles toevoegen om het voor de kinderen visueel te maken. Dus neem ik een tas mee met een aantal zware dingen, het voorbeeld dat Corrie ten Boom in het volgende filmpje zo treffend gebruikt.

We zijn zo vaak geneigd onze zorgen bij God te brengen en ze vervolgens weer zelf op te pakken. Het bij Hem láten is niet eenvoudig, maar dat zal ons werkelijke vrede brengen.

3 opmerkingen:

  1. Mooi! Jaren geleden heb ik deze via Youtube gezien. Het raakte me heel erg. Ik had toen net een boekje gelezen over haar leven in de ouderdom.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Wat ze zei en hoe ze het zei...

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.