woensdag 10 december 2014

Toeleven naar kerst

Ondanks dat ik al jaren naar kerst toeleef, is het toch anders nu we een dochter hebben en ik nadenk over hoe we dit in de toekomst kunnen vormgeven binnen ons gezin. Ik vind adventskalenders echt heel erg leuk en op internet zijn er ideeën te over, toch heb ik besloten dat maar naar volgend jaar door te schuiven. Onze kleine meid snapt er nog net niet genoeg van denk ik en dat is nu juist zo leuk!

Maar, omdat ik toch echt wel iets wilde doen deze keer heb ik een slinger gemaakt met kleurplaatjes die gaan over kerst. En ik vond dit idee via de blog van Marjolein over de namen van de Heere Jezus ook wel erg leuk, dus dat heb ik er ook in verwerkt. De kartonnen bladen heb ik een tijdje geleden bij de Action gekocht en het vlaggetje heb ik via google gevonden, geprint (op A5) en gebruikt om over te trekken. En zo zaten we samen vanmorgen aan de eettafel te knutselen. Eva kleurde de plaatjes in en mama maakte de vlaggetjes en plakte ze vol. Als dat niet gezellig is!

 
Gisteren heb ik met haar een kerststalletje ingericht. Ze wil elke keer even kijken, er het liefst aan zitten en de poppetjes verplaatsen. Maar hij staat op veilige hoogte voor er wat sneuvelt. Dat zou toch jammer zijn ;-).
Daarnaast zijn er leuke en goede tekenfilmpjes op Youtube te vinden over de geboorte van de Heere Jezus. Ik hoop dat ze er op die manier toch alvast een beetje wat van begint te begrijpen.
Het is mooi en leuk om jaarlijks naar kerst toe te leven. Als ik zo eens rondkijk in blogland zijn er velen die er zo over denken. Inspiratie genoeg dus voor volgend jaar!

13 opmerkingen:

  1. Hoi, mag ik je vragen waar je het kerststalletje vandaan hebt?
    Het lijkt me zo mooi voor ons peutermeisje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, bij Action voor een paar euro :-).

      Verwijderen
    2. Moet ik weer naar de Action dus... er liggen inmiddels al een paar documentmapjes in de kast:) Bedankt voor de tips!

      Verwijderen
    3. Oh ik ook weer naar de action idd ;)....
      leuk he zulke momentjes!!
      wij maakte met onze eerste family night een trappetje en iedere dag ging de knijper een stapje naar beneden en op het laatst zou het kerst zijn... Hij was toen 2 en vond het geweldig!!
      Groetjes

      Verwijderen
  2. O, echt joh?
    Dit jaar?
    Dan ga ik ook eens kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hoi, misschien een goed idee om nog een kersstalletje aan te schaffen, maar daan eentje waar ze wel mee mag spelen. Dick Bruna of Little People bijvoorbeeld. iIs echt leuk voor die kleintjes en heel leerzaam!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm, ik zie nu dat je aan mijn spelling heel goed kunt zien dat ik mijn kleintje op de arm had tijdens het typen...
      Nog een dingetje: de figuurtjes van het Dick Bruna stalletje (hout) vallen wel heel snel om en dat kan een beetje frustrerend zijn voor peutertjes...

      Verwijderen
  4. Ehm... sorry, mag ik nog één dingetje vragen?
    Heb jij allemaal kleurplaten verkleind, zodat ze op de slinger passen, of had je een site met kleine platen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gevonden via Google afbeeldingen en in Word verkleind. Ideaal! Succes ermee :-).

      Verwijderen
  5. Dank je!
    Sja, ik ben 'n beetje digibeetje, hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die vlaggetjes zijn leuk. Het maakt alles een beetje feestelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zo'n kerstslinger met kleurplaten. Is weer eens iets anders.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.