dinsdag 17 februari 2015

Ik begin met tellen.. (+ nieuwe weblog!)

Er is zo ontzettend veel om voor te danken. Nadat ik afgelopen zomervakantie het boek van Ann Voskamp uitlas over 'Duizendmaal dank' en ik het er afgelopen weekend nog eens met een vriendin over had, heb ik besloten mijn zegeningen te gaan tellen en noteren. Het is zo makkelijk om je gemoedsgesteldheid te laten leiden door dingen die tegenzitten of door de ellende van deze wereld. Ann daagt me uit om alle mooie dingen die zich voor mijn neus afspelen te zíén en er van te genieten en er dankbaar voor te zijn. Zomaar wat punten van dankbaarheid die in mijn dankbaarheidsboekje worden opgeschreven:
- Lise die alweer 6 weken oud is en het super doet
- Borstvoeding die goed op gang is, ik geniet er zo van dat het deze keer wel lukt!
- Het prachtige zonnige weer van deze dag
- Heerlijke opbouwende ontmoetingen afgelopen weekend met lieve vrienden
- Een fijn telefoongesprek
- De rust die de Heere me vannacht gaf nadat ik mijn hart bij Hem had uitgestort
- De gouden glans van het haar van mijn peutertje wanneer de zon erop schijnt
- ....
Ik geloof dat oefenen in dankbaarheid een prachtige manier is om de Heere de eer te brengen die Hem toekomt!

Geborgen in God
Graag zou ik de nieuwe weblog van een lieve vriendin onder de aandacht brengen. Sinds kort schrijft zij ook op haar blog met de naam 'Geborgen in God'. Een kort citaat van een van haar schrijfsels:


Ik ben deze blog begonnen met het gebed in mijn hart dat jij die dit leest, bemoedigd, versterkt en verblijd wordt in je leven met de Heere. Ik merk de laatste tijd dat ik zelf ook gezegend wordt door het lezen van andere blogs, de stukjes zijn vaak zo herkenbaar en bemoedigend!
Ik ben van plan om over de dingen te schrijven die ik interessant vind, waarover ik lees/leer en die er volgens mij ook echt toe doen: over een relatie met de Heere, over wat ik in mijn stille tijd heb geleerd, over het huishouden/koken en een gezellig huis, over vrouw zijn, over opvoeding, kinderen, over relaties en misschien nog wel over meer.  

Wees gezegend en tot een zegen!

8 opmerkingen:

  1. Zegeningen tellen wordt door zowel gelovigen als ongelovigen gedaan. Mooi als het gekoppelde wordt aan christelijke dankbaarheid. Dat gaan zegeningen nog meer stralen omdat ze ons terugbrengen bij onze Maker. Bij de Gever. Met plezier je blog gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind je blog heerlijk om te lezen. Dus ik hoop dat je zeker blijft bloggen over van alles en nog wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel! Zo heb ik zondag een keer opgeschreven waar ik voor kon danken tijdens de kerkdienst... Was verrijkend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie blog. Dankbaarheid en je bewust worden van zegeningen heeft zo'n mooie uitwerking! En daarmee geef je inderdaad eer aan God. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb je blog al een paar keer gelezen, mooi dit artikel over zegenen.
    Wij hebben thuis begin dit jaar een pot gemaakt waar op staat "tel je zegeningen één voor één'' daar doen we briefjes in met bijzondere dingen/ervaringen die we mee maken.
    de bedoeling is dat we eind dit jaar oudjaarsdag bijvoorbeeld de briefjes met elkaar gaan lezen. tussen door maken we de pot ook wel is open als we in een dip zitten, dan worden we weer bepaald bij het feit dat we veel zegeningen hebben.
    groetjes Annemieke ( moeder van vier kids 7,5,3,0)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuk en mooi idee, die onthou ik voor als mijn meiden groter zijn!

      Verwijderen
  6. Een fijn telefoongesprek kan je hele dag in een ander licht zetten. Dan is het echt iets om als zegening te zien.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.