maandag 2 maart 2015

Hoe meer je op Mijn liefde vertrouwt..

Een prachtig kinderfilmpje wil ik graag met jullie delen. Hij is hier in huize van Dijk absoluut favoriet bij mijn oudste en ze mag hem dan ook regelmatig kijken. Ik kijk gezellig mee en wordt gelijk maar weer eens herinnerd aan deze zo mooie diepe waarheid.


Ik denk dat velen van jullie het verhaal van Max Lucado wel kennen over de stippen en sterren. De houten Nerflanders beoordelen elkaar dagelijks op goede of juist verkeerde daden en uitspraken door middel van sterren- of stippenstickers. Wout heeft alleen maar stippenstickers voor alle knullige en domme acties die hij uithaalt en dit heeft een groot effect op zijn leven. Tot hij iemand tegen komt die helemaal geen stickers heeft en waarbij ze ook niet blijven plakken. Zij verwijst Wout naar houtsnijder Eli en daar leert hij een waarheid die zo waardevol en bevrijdend is! Een waarheid die onze meisjes niet vroeg genoeg kunnen leren en die wij volwassen mensen ook goed moeten onthouden. 

"Het maakt helemaal niets uit wat de anderen van je vinden. En het moet jou ook niets uitmaken. Wie zijn ze wel dat ze stickers uitdelen? Het zijn Nerflanders, net als jij. Wat zij denken maakt echt niet uit, Wout. Het enige wat belangrijk is, is wat ik denk. En ik, ik vind je heel bijzonder. Omdat je van mij bent.
De stickers plakken alleen als je ze belangrijk vindt. Hoe meer je op mijn liefde vertrouwt, hoe minder belangrijk je die stickers vindt."

We hebben het allemaal nodig om te leren kijken naar onszelf én anderen door de ogen van onze hemelse Vader. En waar leren we dit beter dan in Zijn aanwezigheid?

9 opmerkingen:

  1. Ha Lisanne,
    Mooi verhaal inderdaad van Wout! En wat een leuke nieuwe achtergrond voor je blog en een mooie nieuwe foto met je kleine meisje.
    Liefs Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, wat mooi dat je dit precies nu deelt.
    Onze kids hebben van dit boek een musical uitgevoerd met het dorpskinderkoortje in de afgelopen weken. Op school en in het dorpshuis!
    Oudste mocht de woorden van Eli spreken, boy 2 de woorden van de burgemeester en ons kleine pukkie zong ook al mee:)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk :-). Dan gaat het nog meer voor ze leven!

      Verwijderen
  3. Ik heb m een poosje terug op school laten zien. Maar oh, sommige kids vonden t toch een beetje eng... Die man die de sterrenhoofdprijs mocht presenteren... Maar wat is de les mooi om te vertellen! Zeker op school, waar we zo vaak moeten presteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldige tip! Dank je wel! Groetjes mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb hem ooit voorgelezen. Maar de kinderen snapten de clou niet. De link dat het om iets geestelijks ging hadden ze niet door. Dank je wel voor het filmpje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lisanne, wat een prachtig filmpje!
    Bedankt!

    Dieneke

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.