zondag 12 april 2015

Bijbelteksten aanleren



Vanmorgen zag ik dit filmpje over het aanleren van Bijbelteksten en ik vond het inspirerend! Mooi om te zien welke materialen en methoden zij allemaal gebruikt om het aansprekend te maken voor kinderen.

Zeker nu ik zelf begonnen ben met het aanleren van Bijbelteksten met onze oudste. Ze kan hem al helemaal uit haar hoofd! Natuurlijk ben ik daar heel trots op :-).

Ik merk dat ze op een leeftijd begint te komen dat ze echt dingen snapt. Zo hebben we met Pasen een paastuintje gemaakt en een canvasje, beplakt met schilderstape in de vorm van een kruis, beschilderd met vingerverf. Ik legde haar het evangelie uit en de dagen erna kwam ze het er heel regelmatig zelf op terug. Ik heb wel gemerkt dat het soms nog moeilijk is om de bekende waarheden op zo'n manier uit te leggen dat ze het snapt. Het is echt zoeken soms. Gelukkig groeien we er samen in, zij in het begrijpen en ik in het uitleggen. Ik geniet nu al :-).

4 opmerkingen:

  1. Doe het vooral! Ze zullen de teksten nooit vergeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond hier pas een schrift met allemaal Bijbelverzen erin, van mijn oudste dochter. Mijn oudste, die de keus van Orpa maakte. Dat deed me wel wat, dat oude schriftje met al die Bijbelverzen. Ze zitten hopelijk nog in haar hoofd, in haar geheugen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat verdrietig lijkt me dat! De Heere kan de teksten zomaar weer in haar gedachten laten opkomen en gebruiken. Ik weet dat bij het ouder worden ook heel veel kinderliedjes steeds in mijn gedachten terugkwamen. Hem loopt niets uit de hand, ik hoop van harte dat je in die wetenschap rust mag vinden. Sterkte!!

      Verwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.