woensdag 8 april 2015

Gifts of grace

God is groot en genadig! Ik zou een pagina vol kunnen schrijven over alle zegeningen (en moeilijke dingen die een zegen werden omdat Hij erbij was) van de afgelopen dagen. Wat bijvoorbeeld een zegening was, was dat mijn jongste zusje en broertje belijdenis van hun persoonlijk geloof aflegden in de kerk afgelopen tweede paasdag. We waren laat in de kerk, maar op de voorste bank waren nog twee plekjes waar we snel aanschoven. Ik zat er met mijn neus bovenop toen ik ze hun ja-woord zag geven, ze zag knielen om de tekst en zegen te ontvangen. Dat laat je echt niet onberoerd. Als oudste zus ken ik hun verhaal en hun weg naar dit moment toe en ik prijs God voor Zijn heerlijke en bijzondere werk in de levens van mijn broers en zussen. Dat is echt een heel groot wonder en het maakt dat ik wel kan juichen :-).

In het volgende lied herken ik me zo. Het vertelt zo prachtig over wie de Heere is en hoe Hij werkt. Deze Koning verdient de troon van mijn hart. Zijn liefde en genade zijn zó groot. Het leven met Hem is heerlijk. Zijn zorg en trouw elke dag nieuw.

En wat me ook raakt is dat dit vier broers en zussen zijn die samen hun stemmen gebruiken om God te loven. Ik droom en bid dat mijn kinderen als ze volwassen zijn, ook zo samen zullen zingen. Wat lijkt me dat een zegen, wanneer je als ouders ziet dat je kinderen in de weg van de Heere gaan.



Though I’m unworthy of Your great love
You left the glory of Your royal throne above,
And though Your gifts of grace I often have despised.
This is Your legacy which I have come to prize.

My heart is ready. It’s open wide,
for You to do Your work and reign as King inside.
I wish that I could give, what You have given me
and in my tiny way I can by loving Thee.

I stand and wonder, of what You’ve done.
The blessings that You’ve given reaching everyone.
And just when I have thought there isn’t room for more.
You’ve shown that there’s no end, to what You have in store.

Refrein
You choose to keep on loving me.
The best of Yours You give to me.
You’ve promised that Your strength is always mine.
Though after all the world You see.
You never take Your eyes off me.
I can almost see You standing there beside the crystal sea.
And pondering from eternity how You can make my life so sweet.

7 opmerkingen:

  1. Wat een mooi lied: en dan als familie gezongen. Dank je wel voor het delen van dit moois: je verhaal over belijdenis en over aanbidding.

    Het is heel erg verdrietig als het anders gaat in een gezin. Dat doet zo'n pijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad: het kan ook anders gaan in een gezin en dat is dan soms zo onbegrijpelijk en moeilijk. Toch mogen we wel blijven pleiten op Zijn Eigen Woord. In het OT staan ook heel veel beloftes dat de Heere door generaties en gezinnen heen wil werken. Bijv. Psalm 103: 17 las ik pas en vind ik zo'n heerlijke belofte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het een prachtig lied ........
    Dankjewel voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! "I wish that I could give what You have given me..." Amen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt een prachtig stukje en een prachtig lied! Dank je wel voor deze bemoediging.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Wij vonden het ook een prachtige dienst. Geweldig om getuige te mogen zijn van zoveel jonge mensen die hun geloof in God willen belijden en Hem willen volgen!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.