zondag 17 mei 2015

De zegen van het wachten (3)

"... wat Hij doen zal voor wie op Hem wacht." Jesaja 64:4

Ik weet nog dat ik schreef over het wachten op de Heere (1e keer) en daarna nog een keer (2e keer) nadat ik er een Bijbelstudie over had gedaan met een paar vriendinnen. Ik vind het mooi om dit weer terug te lezen na zo'n lange tijd. Het was een les die ik op dat moment moest leren en het is zo mooi als de Heere je dat dan laat zien. Het was best wel 'een ding' voor mij waarin ik zo ongeduldig was en er nu toch wel eens een knoop moest worden doorgehakt. Maar Hij leerde me om geduldig te wachten. En in die tijd van wachten maakte Hij mijn hart klaar. Het is zo waar wat er staat in de tekst hierboven. Wachten op de Heere is niet tevergeefs. Daar getuig ik van! Ik zie de uitwerking ervan in mijn en ons leven terug komen en dat maakt me diep, diep dankbaar.


Ik wil je bemoedigen. Misschien krijg je niet direct wat je verlangt, of krijg je iets anders dan je verlangt. Wees bereid om je over te geven aan Hem en Zijn plan met je leven. Het betekent dat je de touwtjes zelf loslaat en ze in de vaste hand van de hemelse Vader overgeeft. Daar zijn ze veiliger dan waar ook! Je mag rusten in Hem. Dat geeft vrede.
"Wees in geen ding bezorgd, maar laat uw verlangens in alles, door bidden en smeken, met dankzegging bekend worden bij God; en de vrede van God, die alle begrip te boven gaat, zal uw harten en uw geachten bewaken in Christus Jezus." 
Filippenzen 4:6,7

6 opmerkingen:

  1. Dank je wel. Wat een mooie bemoediging in de vroege morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Lisanne, prachtig. Mooie tekst hè van Filippenzen. En die muziek van Fountainview vind ik altijd zo heerlijk om naar te luisteren. Ga ik zo meteen fijn onder het huishouden opzetten ;-). Over dat wachten: ik heb zoveel waardevolle lessen geleerd toen ik aan het bidden/wachten was op mijn man en zonder dat wachten had ik die nooit geleerd...Liefs Annemarie
    P.S. heb zaterdag je ham-prei taart gemaakt en het was heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi blog heb je geschreven.
    Het is zó waar! Wachten op de Heer is soms zo moeilijk, maar gaf ook mij veel bijzondere levenslessen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je voor deze post! Net deze tekst....echt bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Lisanne! De tekst uit Filippenzen is onze trouwtekst en ik kreeg hem ook mee toen in belijdenis deed. Ik ben dankbaar dat God deze tekst gegeven heeft. Vooral nu ik moeder ben besef ik steeds meer hoe kwetsbaar het leven is. Nog even een reactie op je vorige bericht: ik woon niet in Rotterdam.. Dat was nu wel leuk geweest ;) Ik woon op Urk. Maar de afstanden zijn te overzien in ons kleine land dus wie weet :)

    Groetjes Lianne.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi joh! Inderdaad is het zo'n hoopvolle tekst. Wat grappig, op Urk. Mijn schoonvader is daar jaren predikant geweest en mijn halve schoonfamilie woont daar. De wereld is maar klein.
      Groetjes!

      Verwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.