zondag 10 mei 2015

Moederdag

Een prachtig filmpje op deze moederdag om jou en mezelf te bemoedigen! 


Ik voel me persoonlijk zo bevoorrecht dat ik - een moeder mag zijn - mag zorgen voor mijn kleintjes - mag investeren in hun levens - hen een veilig thuis mag geven - gevormd wordt in mijn omgang met hen - hen voor mag leven in al mijn zwakheid maar door de kracht van God..

Tedd Tripp schrijft in zijn boek het volgende, een citaat wat mij erg bemoedigd heeft:
"Je voornaamste roeping ligt in de opvoeding van je kinderen. Opvoeden betekent dat je niet alles kunt doen wat je anders gedaan zou hebben. Het is van invloed op je sportprestaties. Misschien zal je huis niet meer lijken op de plaatjes uit een populaire lifestylemagazine. Het is van invloed op je carrière. Het heeft invloed op je vriendschappen. Het is van invloed op de tijd die je hebt om te bowlen, te varen, te internetten, of boeken te lezen. Je kunt niet alles meer doen wat je interesseert. De kosten zijn hoog. [...] Ik heb tot mijn vreugde ook kinderen, die op een Bijbelse manier waren opgevoed, horen zeggen: 'Pa, ik sta er versteld van hoe goed ik voorbereid ben op het leven. Ik zal altijd dankbaar zijn voor wat u en ma mij gegeven hebben." Wat voor prijskaartje kan een ouder daar aan hangen? God roept je ertoe jezelf op deze wijze te geven voor de opvoeding van je kinderen. Het levert niet alleen veel op, maar het is ook je plicht! Het is een weg van zegen, omdat het een weg van gehoorzaamheid is. De baten zijn veel hoger dan de kosten."
De baten zijn nog veel hoger.. Al wat wij zaaien, zullen we oogsten! Wat een zegen om dat te bedenken. Alle inspanningen, ze zijn soms misschien zwaar. Maar ze zijn niet tevergeefs! Wij moeders (en vaders) hebben een hoge roeping met een prachtig doel. Een godvrezend nageslacht voortbrengen.

Ik wens je een hele mooie moederdag en veel zegen in het moederschap toe!

5 opmerkingen:

  1. Wat een mooi filmpje! Ik moet zeggen dat ik vaak ups en downs heb als moeder. Soms gaan de dagen vanzelf en is het heerlijk om voor mijn meisjes te zorgen. Andere dagen vind ik het pittig. Als ze elkaar veel in de haren zitten en ik het gevoel heb dat ik meer politieagente ben dan mama. Het hoort er bij, ik weet het. Ik probeer extra te genieten van de fijne dagen zodat ik weer beter bestand ben in de mindere. Gelukkig helpt God me daarbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi. Dankje voor deze blog. Het is geweldig om een moeder te mogen zijn.

    gabrielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor mij voelt het dubbel maar ik vind je post heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je voor het delen van het filmpje en het mooie citaat. Prachtig en bemoedigend!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.