donderdag 4 juni 2015

Heerlijke lunch: pastasalade!

Soms heb ik even helemaal geen zin om brood te eten tussen de middag. Vandaag is mijn oudste een dagje bij oma en ging ik eens in de kasten neuzen wat ik allemaal nog had staan. Mijn oog viel op een zak met pasta en op internet vond ik een heerlijk lunchrecept.


Pastasalade met pesto!
Ingrediënten (voor 1 persoon)
- 90 gram pasta
- 2 eetlepels pesto
- 1 eetlepel crème fraîche
- stuk komkommer
- zongedroogde tomaatjes
- pijnboompitjes
- rucola (ik had nog ijsbergsla liggen, daar kan het ook prima mee)

Kook de pasta gaar en rooster de pijnboompitjes. Snij de komkommer en zongedroogde tomaatjes in stukjes. Meng in een kom twee eetlepels pesto en de crème fraîche door de pasta. Laat de pasta wat afkoelen. Voeg de komkommer, tomaatjes, pijnboompitjes en sla toe.

Je kunt natuurlijk alles erin stoppen wat je lekker lijkt. Bijvoorbeeld verse tomaatjes, kipfilet e.d.

Eet smakelijk!

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk, zeker ook met dit weer!
    Wij aten afgelopen week een pasta salade als avondeten, ook lekker! ( met gerookte kip, paprika, blikje mais etc) We hadden die avond niet zoveel tijd, en ik had het van tevoren al klaargemaakt. Je kan het zelfs al 24 u van tevoren maken (als je er geen sla, spinazie (bladgroenten) oid in doet).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip, dat klinkt ook erg lekker!

      Verwijderen
  2. Ziet er lekker uit! Misschien n idee als we nog eens een picknick hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ipv met crème fraiche is het ook lekker met ricotta...
      ps leuk en mooi blog!
      groetjes Truida

      Verwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.