maandag 9 november 2015

Liebster award

De Liebster award.. ik had er wel eens van gehoord en ben nu genomineerd door Julia van Gezinsleven. Tijd dus om eens even op onderzoek uit te gaan wat de Liebster award eigenlijk is. Het doel is, voor zover ik heb begrepen, dat lezers de achtergrond van de blogster leren kennen. Ik vind het leuk om mee te doen, dus bij deze een antwoord op de gestelde vragen.


1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
Het begon allemaal ruim 2,5 jaar geleden met het boek van Elisabeth George, 'Vrouw naar Gods hart'. Ik had het boek al een tijd in de kast en begon het met een groepje vrouwen uit mijn gemeente te lezen. Er ging een wereld voor mij open! Dat God een bijzondere rol heeft weggelegd voor een vrouw had ik eigenlijk nog nooit echt goed begrepen. Ik verslond het boek en begon visie te krijgen voor het 'vrouw-zijn'. "Iedere vrouw moet dit weten", dacht ik. Dus schreef ik er over in het kerkblad en besloot ik, mede op aanraden van een medeblogster, een blog te beginnen. Ik was zo enthousiast en tegelijkertijd zag en zie ik echt om mij heen dat er zoveel onwetendheid is over onder andere dit onderwerp. Ik wil het en vele andere dingen die me bezig houden graag ter sprake brengen.

2. Wat wil je bereiken met je blog?
Ik hoop met mijn blog vrouwen te bemoedigen in hun leven met God en hen aan te sporen om bezig te zijn met het goede. Tegelijk is het een plek voor mezelf en om op te schrijven wat me bezig houdt. Het is voor mij erg bemoedigend om terug te lezen en te zien wat ik allemaal geleerd heb in de afgelopen tijd.

3. Wanneer blog je?
Heel verschillend. Overdag als Lise slaapt en Eva lekker wat aan het spelen of knutselen is en soms ook 's avonds. De laatste tijd blog ik een stukje minder. In de zomervakantie bepaalde de Heere mij echt bij het leven (en niet alleen kennen) van/naar Zijn wil en dat meer studeren in het Woord nodig was. Om die reden staat het schrijven voor mij momenteel op een wat lager pitje.

4. Welk lied raakt jou?
Er zijn veel liederen die me raken. Ik luister graag aanbiddingsmuziek. Liederen die God groot maken, helpen mij op Hem gericht te zijn. Ik ben grote fan van FountainView Academy, Sela, Sons of Korah, Brian Doerksen... en nog wel veel meer. Het lied dat er voor mij echt uitspringt is deze:



Sinds Jezus in mijn leven is, is álles anders geworden. Hij leeft in mij en Zijn kracht stelt mij in staat om Zijn wil te doen hier op aarde. En dat is zo rijk! Soms moet ik mezelf knijpen dat het echt waar is, dat Jezus Zijn bloed voor mij vergoot en dat ik door Hem een relatie met God heb. En het beste komt nog!

5. Wat is de mooiste reactie die je hebt gekregen?
Ik krijg zoveel mooie reacties. Ik vind het altijd erg fijn als mensen herkenning vinden. Soms zijn reacties kleine getuigenisjes waardoor ik ook weer bemoedigd word.

6. Welke blogs lees jij graag?
Ik lees best wel een behoorlijke lijst met blogs. Ik vond het lastig om een paar blogs te noemen die mij echt inspireren. Geloof - huwelijk - gezin, God-en-gezin, Christus toegewijd gezinsleven,  Geborgen in God zijn allemaal gericht op het vrouw-zijn, gezinsleven en de geloofsopvoeding en helpen mij in het leven met God als vrouw en moeder. Daarnaast vind ik het leuk om Gezinsleven te lezen voor recepten en leuke DIY.

7. Wat vind je het leukst aan bloggen?
Ik geniet ervan om mooie waarheden te delen met anderen en als mensen daar ook weer blij van worden. En wat ik ook erg leuk vind is om de blog in te richten volgens mijn smaak en er een gezellig eigen plekje van te maken op het web.

8. Wat zou je graag veranderen in de maatschappij/samenleving?
Het lijkt mij mooi als het fulltime moederschap (en daarmee bedoel ik dus: moeders die niet werken buitenshuis) meer gestimuleerd zou worden. Ik begrijp wel dat het niet voor elke moeder is weggelegd, maar voor mijn gevoel is het algemene beeld van 'thuisblijfmoeders' vrij negatief. Terwijl ik ondervind dat het zorgen voor mijn man, gezin en huis zoveel vrede geeft. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat als wij als moeders onze kinderen willen voorleven in het leven met God, we dat het beste kunnen doen door hen zoveel mogelijk in onze nabijheid te hebben.

9. Wat zou je graag veranderen in de kerk?
Wij zijn sinds ongeveer een half jaar lid van onze nieuwe gemeente en we zitten daar erg op onze plek. Het is een internationale gemeente, wat verrijkend is en waar randzaken niet zo belangrijk zijn. Dat is erg fijn. Ik wil dankbaar zijn voor de plek waar we echt tot rust kunnen komen in een wereld van onrust.
Ik ben wel 'bang' voor de lauwheid en wereldsgezindheid die er onder veel christenen lijkt te zijn. We zijn zo snel geneigd in dit rijke westen om op te gaan in de dingen van deze wereld. Het is mijn verlangen dat de kerk gericht zal zijn en blijven op het toekomende.


10. Wat is het mooiste wat je in je leven wil bereiken?
Groeien naar het beeld van de Heere Jezus en Hem steeds beter kennen. Soms denk ik: ik heb nog zóveel te leren. Maar God is genadig. Hij vraagt van mij om gewoon in Hem te blijven en Hij doet de rest.
Ik heb natuurlijk ook dromen ;-). Het lijkt me fantastisch om ooit in de toekomst kinderen te kunnen opvangen in ons gezin die geen warm en liefdevol thuis hebben. Of iets te betekenen voor alleenstaande jonge mama's. Wie weet..

11. Wat wil je de lezers van je blog graag meegeven?
Dat Jezus Christus alles is wat wij nodig hebben. Hij wil de volle verzadiging zijn van ons hart, Hij wil onze vreugde zijn, Hij alleen geeft ware vrede, Hij is een rots om in te schuilen...

En ik nomineer..
En nu is het aan mij om iemand te nomineren en ik heb gekozen voor Annemarie Ridderhof van Geborgen in God. Het lijkt me leuk als je de volgende vragen voor ons wilt beantwoorden:
  1. Waarom ben je begonnen met bloggen?
  2. Wat wil je bereiken met je blog?
  3. Wat inspireert jou tot schrijven? 
  4. Wat is de mooiste reactie die je hebt gekregen?
  5. Welke blogs lees jij graag?
  6. Wat vind je het leukst aan bloggen?
  7. Wie is de Heere Jezus voor jou?
  8. Welke muziek luister je graag?
  9. Wat zou je graag veranderd zien in de maatschappij/samenleving?
  10. Wat is je verlangen voor het lichaam van Christus?
  11. Wat wil je de lezers van je blog graag meegeven?

2 opmerkingen:

  1. Mooi om te lezen, Lisanne! Ik vind het steeds weer bijzonder om te lezen hoe/dat God in jouw blogs echt in het middelpunt staat. Iets wat ik zelf zó moeilijk vind...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ariëtte, bedankt voor je reactie. Kijken naar God geeft mij hoop, naar mezelf kijken niet.. In Hem is alles wat we nodig hebben en daarom is het mijn verlangen op Hem gericht te zijn. Dat gaat niet vanzelf en ik moet daar steeds weer in aangemoedigd worden. Dus ik herken je strijd wel. Lieve groetjes!

      Verwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.