vrijdag 13 november 2015

Heerlijke burito's

Wat had ik dat al lang niet meer gegeten! Sinds ik niet meer met pakjes kook, zijn de burito's verleden tijd. Jammer, want ik vond het altijd een heerlijk maaltje. Maar een beetje op internet rondspeuren leverde wel wat op. Ik heb van alles met elkaar gecombineerd en vervolgens kwam dit heerlijke recept er uit. Ik maakte het voor de Alphagroep die elke woensdag samenkomt in ons huis. De moeite waard om een keer te proberen!


Benodigdheden voor 8 personen
3 pakjes kleine wraps van Santa Maria
2 uien
2 tenen knoflook
2 rode paprika's
1 prei
1 blikje mais
1 blik tomatenblokjes
1 groot blikje tomatenpuree
500 gram rundergehakt
200 gram kidneybonen
200 gram creme fraiche
2 tl cayennepeper
2 tl komijn
2 tl paprikapoeder
snuf zeezout
snuf peper
 
Verwarm de oven voor op 180 graden. Fruit de ui en de knoflook aan. Voeg de kruiden en het gehakt toe en bak het rul. Snij alle groenten en bak deze mee. Voeg de tomatenblokjes, de (uitgelekte) kidneybonen, de mais, de tomatenpuree en de crème fraîche toe. Maak op smaak met peper en zout.

Als de saus klaar is kun je de wrapjes per 8 verpakken in aluminiumfolie en dan 10 minuutjes opwarmen in de oven. Op deze manier blijven de wraps een tijdje warm en hoef je niet steeds een voor een de wraps in de magnetron te leggen.
Je kunt ze natuurlijk ook alvast vullen, oprollen, in een ovenschaal leggen en bestrooien met wat geraspte kaas. Als de kaas gesmolten is zijn ze klaar.


Heerlijk in combinatie met ijsbergsla met ei, komkommer, tomaat, fetakaas, een eetlepel Griekse yoghurt, een halve eetlepel mayonaise en wat munt en Italiaanse kruiden.

Eet smakelijk!

6 opmerkingen:

  1. Het lijkt me erg lekker! En ook leuk dat je het zelf hebt samengesteld. Ik vind het altijd zo leuk als er na een beetje uitproberen uiteindelijk een heerlijk recept uitkomt wat je vaker kunt gaan gebruiken ;-). Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel. Vooral die salade met ei enzo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk! Ik maak wraps ook regelmatig als ik gasten krijg. 't Is niet zoveel werk en je hebt al snel een leuk resultaat. De nieuwe lay-out van je blog ziet er trouwens goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik maakte ze vorige week, ze waren heerlijk! Bedankt voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.