donderdag 10 december 2015

Gezellige kerstlichtjes

Hier zijn we ook druk met een adventkalender en dat bevalt erg goed! Ik heb een slinger met envelopjes gemaakt. Iedere dag lezen we een bijbelverhaal. De ene dag zit er een snoepje in en de andere dag een activiteit. Op de zondagen doen we het wat uitgebreider. Zodoende zijn we nu officieel begonnen met onze gezinsmomenten. Het geeft veel voldoening, nu al.

Vandaag stond een activiteit gepland: kerstlichtjes maken. Omdat ze zo goed gelukt zijn deel ik ze graag!
Nodig
2 glazen (jam)potjes
2 uitgeknipte sterretjes, makkelijk te vinden via google
Verf, ik gebruikte de Deco verf van Action
Sponsje
Jutetouw
Karton of een krant


Werkwijze
  • Print twee sterretjes uit, knip ze uit en plak ze op de potjes. Let goed op de puntjes, als die te los zitten komt er verf onder.
  • Draai de potjes om en verf ze. Ik heb ze twee keer ingesmeerd (tussendoor laten drogen), maar omdat ik de strepen toch niet zo'n leuk effect vond hebben heb ik ze de derde keer gedept. Dat geeft een leuk korrelig effect.
  • Maak met het puntje van een mes voorzichtig de sterretjes los. 
  • Laat de potjes drogen. Als de potjes goed droog zijn kun je met het puntje van het mes de verf binnen het sterretje die er niet hoort wegkrassen.
  • Bind het jutetouw om de hals van het potje en klaar!
Die eerste keer vond ze nog wel leuk :-) de rest mocht mama doen

11 opmerkingen:

  1. Ha Lisanne,
    Superleuk!
    En wat mooi dat jullie nu ook zijn begonnen met gezinsmomenten.
    Veel zegen!
    Liefs Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk gedaan! en super dat jullie begonnen zijn met gezinsmomenten!
    groetjes Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik zal ook zeker bij jou komen kijken als ik nog inspiratie nodig heb :-)

      Verwijderen
  3. Erg leuk idee!
    Mooi om zo toe te leven naar kerst.
    Groetjes Dieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi om te doen. Handig dat je erbij zet waar die verf te koop is,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, zo'n adventkalender. Ik gebruik er in mijn klas op school ook een en het bevalt mij erg goed. Deze week heb ik 'toevallig' ook dergelijke lichtjes in de klas gemaakt. Een goede verdere adventtijd gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk je potjes! We hebben ze hier ook weleens gemaakt maar dan met hartjes geloof ik. Grappig die E; na 1 potje was ze er wel klaar mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, eerlijk gezegd vond ik het achteraf nou ook niet echt leuke kinderpotjes ofzo.. al vermoed ik dat ze het met vingerverf ook wel weer had gezien na korte tijd :-)

      Verwijderen
  7. ik vind je potjes erg leuk geworden zeg!
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.