dinsdag 9 februari 2016

Paasslinger maken

Ik vind het altijd erg leuk om slingers op te hangen in huis bij feestelijke gebeurtenissen. Het staat gewoon zo gezellig! Daarnaast vind ik het mooi om in huis zichtbare herinneringen aan God en Jezus op te hangen. Zodoende liep ik al een paar dagen na te denken over een tekstslinger die met Pasen te maken heeft en dus ging ik aan de knutsel.


Dit is hem geworden! Ik ben blij met het resultaat. Het was niet zo heel veel werk en het is leuk om te doen. Wil je dit ontwerp ook gebruiken, dan kun je hem hier downloaden.

Wat heb je nodig?
- Papier, wat dikker dan 80-grams is mooier/steviger
- Jutetouw
- Schaar
- Plakband of stevige lijm
- Eventuele versiering, zoals plakkant

Knip de vlaggetjes uit. Let erop bij het uitknippen dat je bovenaan het vlaggetje een extra rand overhoudt die je om het jutetouw kunt slaan. Je vouwt een randje om en legt hier het jutetouw tussen. Plak het randje stevig vast met lijm of plakband. Versier eventueel nog wat vlaggetjes. Je kunt hem makkelijk ophangen met van die kneedbare kleefpads of eventueel met een stukje tape.

Succes!

15 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee Lisanne. Ik zet hem op mijn blog in mijn lijstje voor verwerkingen rondom Pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi!!
    Wat voor papier heb je gebruikt? Ik vind die kleur zo mooi..... Lijkt op dat bruine karton waarvan je ook van die cadeaulabels hebt....
    Groetjes, mereike

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mereike,
      Het is inderdaad van dat bruine craftpapier 160 gram. Ik kocht het bij de Boekenvoordeel. Ik denk dat je het ook in een hobbywinkel kunt kopen.
      Groetjes!

      Verwijderen
    2. Ok! Dank je wel voor je reactie!! Ik ga er naar op zoek!

      Verwijderen
  3. Mooi gedaan, mooi ook op het craftpapier!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een enorm leuk idee! Mijn ervaring is dat je d.m.v. zo'n 'tekst' soms gelijk een goed gesprek kunt hebben met bezoek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Hoe heb je de slinger aan de muur vast gemaakt?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met van die kleefpads van Bizon. Moet er wel bij zeggen dat het op een donkere muur wel een klein soort vlekje veroorzaakt, maar daar moet je dan wel met je neus bovenop gaan staan wil je dat nog zien. Dus ik neem het maar voor lief ;-).

      Verwijderen
  6. Wat een leuke slinger! Goed idee. Ik vind het ook wel leuk om zoiets te maken voor in deze tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi die slinger! De kinderen zingen het ook al:
    Hij is opgestaan, Hij is opgestaan
    Hij leeft, Hij leeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Lisanne,

    ik vind geen contactformulier op je blog dus vraag ik het even zo: zou je tijd en zin hebben mee te doen aan een interview voor de rubriek Thuisblijfmoeders op http://www.hetmoederfront.com? In deze rubriek vertellen vrouwen over hun keuze om fulltime te moederen in een tijd waarin dit niet langer de norm is.

    Als je wilt meedoen, mail ik je graag de vragen.

    vriendelijke groet,
    Nicole Orriëns (Redactie Het Moederfront)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Nicole,
      Prima. Je kunt een berichtje sturen naar lisannedijk@gmail.com.
      Groetjes!

      Verwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.