donderdag 8 september 2016

Leuke tips voor een vrijgezellenfeest

Het is in Nederland intussen heel gebruikelijk om voorafgaand aan een bruiloft een vrijgezellenfeestje voor de aanstaande bruid en bruidegom te organiseren. Mijn zusje trouwde afgelopen vrijdag en ons als zussen was gevraagd of wij de organisatie van zo'n vrijgezellenfeestje op ons wilden nemen. Erg leuk natuurlijk! Toch is het altijd weer een zoektocht naar wat te doen op zo'n uitje. Internet barst van de ideeën, maar voor mijn idee is veel toch standaard en zijn de aangeboden uitjes niet persé heel leuk. Een goed uitgangspunt is om te kijken naar wat de aanstaande bruid leuk zou vinden en wat een beetje bij haar past. Omdat ik al vaker vrijgezellenfeestjes heb georganiseerd of meegemaakt vond ik het leuk om op dit blog wat tips te delen. En natuurlijk kun je deze uitjes in allerlei verbanden doen, bijvoorbeeld met je (schoon)zussen, vriendinnen of met vrouwen uit je gemeente.

Workshop handletteren
Voor mijn zusje kozen we een workshop handletteren. Misschien vraag je je af wat het is. Met handletteren schrijf je in mooie en verschillende soorten stijlen een mooie spreuk of (bijbel)tekst op een kaart, krijtbord, papieren zak en dergelijke.

Dit is een beetje het idee
Dit uitje viel erg in de smaak! We hadden Renee van www.vanrenee.blogspot.com gevraagd deze workshop te organiseren. Op haar blog kun je ook een verslagje teruglezen van deze middag en kun je gelijk wat gemaakte creaties bewonderen. We hadden een leuke ruimte gehuurd en iedereen nam iets lekkers mee. Wat een gezelligheid!

Kop en schotel beschilderen
Wat ook erg leuk is om te doen is het beschilderen van een kop en schotel. Je hebt bij de Ikea koppen en schotels van Veldspaatporselein die je na het beschilderen nog in de oven kunt afbakken. Let erop dat het altijd porselein is. Bij de Pipoos kun je speciale porseleinstiften kopen. Ze zijn wel een beetje duur, maar als je de kosten toch deelt door het aantal mensen valt het reuze mee en is het uiteindelijk een heel goedkoop uitje.

Workshop haarstyling
Voor het vrijgezellenfeestje van mijn schoonzus had mijn zusje een workshop haarstyling georganiseerd onder leiding van Willemieke van Haarstyling zonder schaar. Ook dat was erg leuk om te doen. Tijdens deze workshop leert zij 3 kapsels aan en ik moet zeggen dat ik nog steeds gebruik maak van haar tips. Nadat zij het bij de aanstaande bruid had voorgedaan mochten wij het bij elkaar proberen. We kregen ook een zakje mee met een kammetje, stevige schuifspeldjes, elastiekjes en dergelijke.
Visgraat is één van de dingen die we leerden
Verder leken mij de volgende tips ook erg leuk!
- Zelf een tekstbord maken
- Poldersporten. Houd je vriendin/zus van een beetje stoer of ruig, dan is dit zeker een succes! Poldersporten kun je o.a. doen bij de Boerinn in Kamerik.
- Workshop bonbons maken. Dit kan heel goed bij De Bonte Koe in Schiedam of Rotterdam. Na afloop krijg je je gemaakte bonbons (en geloof me, het is een schaal vol) mee naar huis met nog een aantal lekkere recepten erbij.
- Kookworkshop

Heb jij wel eens een vrijgezellenfeestje georganiseerd of meegemaakt en wat deden jullie?

7 opmerkingen:

  1. Ik ga dit onthouden. Misschien komt het ooit me te pas :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toffe tips:)! Op m'n eigen vrijgezellenfeestje werd ik in de middag verrast door een sieraden kettelen workshop. Heb toen een heel mooi armbandje gemaakt en heb um inmiddels nog steeds:). Toen ik het vrijgezellenfeestje van mijn zusje organiseerde regelde ik een mozaiek-workshop. Ook heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Zo'n workshop haarstyling lijkt me geweldig! Binnenkort organiseer ik ook zo'n feestje. Wij houden een high tea (iedereen maakt wat) en vervolgens beschilderen we een tegeltje met een spreuk. Ik heb dit idee weer 'gepikt' van een vrijgezellenfeestje van een vriendin. Het leuke hieraan vind ik ook dat het weinig kost.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke ideeën, porselein beschilderen lijkt me ook leuk om eens te doen. Ik heb trouwens nog nooit een vrijgezellenfeestje gehad, was in mijn tijd nog niet ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heeee wat leuk dat je me even noemt...en reclame maakt dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.