woensdag 12 oktober 2016

100 bemoedigingen voor moeders

Er is een nieuw en mooi dagboek uit voor moeders! En als je een beetje rondleest in blogland heb je het waarschijnlijk al voorbij zien komen ;-). Ook ik ontving recent een recensie-exemplaar op de mat, waar ik erg blij mee ben! In deze blog vertel ik er graag meer over.

Moeder zijn is een hele mooie, maar ook hele verantwoordelijke taak. Iets wat je er niet zomaar even naast doet, maar wat echt volledige toewijding vraagt. Dat kan soms pittig zijn. Ik denk dat het belangrijk is dat je als moeder duidelijk weet waartoe de Bijbel je oproept, wat je taak precies inhoudt, welke beloften de Heere geeft en ook weet welke koers je mag varen temidden van een maatschappij die vaak heel anders denkt over het moederschap. Ik vrees wel eens dat de mening van de maatschappij meer in ons denken is ingeburgerd dat we zouden willen. Dit boek geeft echt een ander en Bijbels geluid en spoort ons moeders aan om de weg van de Heere te gaan. Een aansporing die ik zelf steeds weer nodig heb!

Via deze link kun je een interview lezen met de schrijfsters. Ik vind het erg mooi hoe ze pleiten voor herwaardering van het moederschap.

Het boek heeft een prachtig vormgegeven paperback omslag en bestaat uit 100 korte hoofdstukjes die worden afgesloten met een gebed.

De hoofdstukjes gaan over allerlei onderwerpen, zoals
toewijding, een gezond geloof, voorbeeld zijn en voorbeeld zoeken, wacht voor je lippen, je man en kinderen liefhebben, kuis zijn, onderdanig zijn in de praktijk, helper op de juiste plaats, de kracht van Sara, nachtelijk moederen, trots, ondersteun armen en behoeftigen, draag hen in je armen, onderweg, ontzag en respect, elke dag een nieuw begin, jouw bediening, blij, veilig in de schuilplaats van de Allerhoogste, wijze moeders, moeder sta op!

Op de achterkant staat:
Het moederschap is een roeping die God Zelf aan vrouwen heeft gegeven. Als moeder beïnvloed je niet alleen deze generatie, maar ook de generaties na je. In deze mooie taak is bemoediging onmisbaar.
In de Bijbel zijn veel bemoedigingen te vinden voor jou als vrouw en moeder. In dit boekje worden er honderd uitgewerkt. Naast bemoedigen willen de schrijfsters je ook aanmoedigen, vertroosten, opbouwen en hier en daar prikkelen tot nadenken, zodat je met vreugde Gods roeping zult omarmen!

Daarnaast zijn 5 prachtige kaarten aan het boek toegevoegd om te versturen om voor jezelf als reminder op te hangen in huis.

Ben je nieuwsgierig geworden naar het boek, wil je je voorbereiden op het moederschap of is je moeder vriendin of jij zelf bijna jarig? Dan is dit echt een aanrader! Bestel het boek bij uitgeverij Jongbloed voor € 18,95.

9 opmerkingen:

  1. Grappig inderdaad; ik zie ze 'overal' voorbijkomen ;-)
    'k Vind het er erg mooi uitzien qua lay-out en ik zie nu voor het eerst alle kaarten. Ook erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er mooi en luchtig uit. Misschien wel iets voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het lijkt me inderdaad een mooi boek! Ik ben het met je eens wat betreft dat het wereldse denken over moederschap al teveel is ingeburgerd bij christelijke vrouwen. Met alle gevolgen van dien, niet alleen voor deze generatie, maar ook voor die erna...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat denk ik ook! Gelukkig kunnen we daarin nú een verschil maken..

      Verwijderen
  4. Ik heb het boekje gisteren gekocht. Eerste stukje gelezen en het spreekt me echt aan! Bedankt voor je review!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te lezen, ik hoop dat je er veel aan zult hebben!

      Verwijderen
  5. Eerlijk gezegd schrok ik van het interview in het RD, alsof je weer vijftig jaar terug gaat in de tijd... Wat is er mis mee als je als ouders de taken goed verdeeld en vader ook een deel thuis doet. Ik werk bewust niet heel veel, maar houd wel mijn vakgebied bij en hoop mijn dochters te leren dat ze een studie mogen kiezen die bij ze past i.p.v. een opleiding die geschikt is voor een vrouw en echtgenote. Wie weet blijven ze vrijgezel of kinderloos. En dan nog is het niet verkeerd om als vrouw een deel van de kostwinning op je te nemen. Dit gebeurde in de tijd van de Bijbel ook!! Verder alle respect voor vrouwen die de keuze maken om volledig thuis te zijn. Ik heb dit zelf ook wel eens overwogen, maar ben achteraf blij dat ik dit niet gedaan heb. Ik ben blij dat ik vanwege een fijne echtgenoot een deel kan blijven werken, zodat ik niet thuis tegen de muren opvlieg. Ik vind ook niet dat je kinderen krijgt om ze vervolgens veel weg te brengen en de opvoeding uit te besteden. Kinderen opvoeden zie ik ook als een belangrijke taak voor een moeder EN vader. Maar zo kort door de bocht als in het interview daar kan ik me echt niet in vinden. Vanwege het interview denk ik dat ik het boekje niet koop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je eerlijke reactie en jammer dat je bent afgeknapt op het interview. Ik denk dat ieder de vrijheid heeft om op dit gebied zelf keuzes te maken in afhankelijkheid van de Heere.
      Daarnaast geloof ik zelf wel echt in deze rolverdeling, ik zie hoe het voor ons gezin stabiliteit en rust brengt. Maar goed, dat zegt niet dat iedereen dat dan op deze manier moet doen.
      Ik denk dat je het boekje prima kunt lezen, ook wanneer je er een iets andere visie op na houdt ;-). Zegen!

      Verwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.