woensdag 5 oktober 2016

Herfstwandeling en concert Elly & Rikkert

Vandaag een keer een blog 'uit de losse pols' over een door de weeks dagje in ons gezin. Ik wil graag leren om iets ontspannender om te gaan met het bloggen. Vaak ben ik een beetje te perfectionistisch en als het dan niet helemaal lukt om op papier te krijgen wat ik voor ogen heb, plaats ik maar niets. Schiet niet op ;-).
 
Vanmorgen kwam een vriendin met haar dochter op bezoek en na de thee maakten we een herfstwandeling. Ik wist nog een paar grote kastanjebomen te staan, dus we wandelden er op het gemak heen en vonden er heel wat kastanjes, van die mooie bruine glimmende en een aantal zaten zelfs nog in hun bolster. Ik kan daar erg van genieten, het brengt bij mij altijd jeugdherinneringen naar boven. Vroeger was het kastanjes rapen met de familie altijd feest!
We vervolgden onze wandeling over een prachtig bospaadje. Het was best wel fris, maar ó zo lekker met het najaarszonnetje erbij. En we vonden nog meer leuks. Dennenappels en eikeltjes lagen zo voor het oprapen, evenals rode appeltjes die we zo konden plukken. Ik verzuchtte dankbaar hoe blij ik ben dat we zo met elkaar kunnen genieten van de rust. Het voelde echt een beetje als vakantie!

 Met deze oogst kunnen we gezellig de herfsttafel vullen!

Vanmiddag stapte ik op de fiets met mijn oudste dochter, op weg naar een gratis concert van Elly & Rikkert. Via de moederapp van onze kerk had ik nog twee gratis kaartjes kunnen bemachtigen. Het was ontzettend leuk om al die bekende liederen samen met mijn meisje te zingen en waar ik net zo van genoot was de manier waarop ze het optreden verzorgden. Ze hadden duidelijk zoveel plezier in het zingen en muziek maken, waren zo goed op elkaar ingespeeld als echtpaar en konden zo vrij en blij bewegen en zichzelf zijn. Stiekem droomde ik ervan om ook zo vrij en blij te kunnen zingen zonder erbij stil te staan hoe andere mensen daar over denken ;-).
Wat ook leuk is is dat Elly veel gebruik maakt van gebaren voor dove of slechthorende kinderen, maar het versterkt ook zeker voor horende mensen de boodschap van het lied.

Als je nog eens de kans krijgt om naar een concert van Elly en Rikkert te gaan raad ik je echt aan om dat te doen. Ze hebben nog veel meer gratis kinderconcerten (voor kinderen vanaf 4 jaar en er is meestal oppas voor kinderen van 0-4 jaar) op de planning staan, via deze link kun je zien wanneer en of ze een keer in de buurt zijn.

Op de terugweg genoten we nog maar eens van het prachtige park. Als je daar fietst, geloof je echt niet dat je in de stad bent. Heerlijk om zo'n park vlakbij huis te hebben.
Genieten jullie ook zo van het prachtige herfstweer?

5 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke dag! Wij hebben ook al herfstspullen gezocht in het bos. Zo leuk om te doen! Elly en rikkert zijn leuk! Maar zo jammer dat het vanaf 4 is! Mijn jongste is 3 en ik kan haar echt niet verkopen dat ze niet mee mag terwijl ze het zo leuk zou vinden. Fijne dag en vaker blogs uit de losse pols schrijven hoor! Groetjes Julia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad is die leeftijdgrens heel jammer, maar als je jongste ook 4 is zullen ze vast nog wel optreden ;-) dankje voor je reactie!

      Verwijderen
  2. Ik zie uit naar je spontane blogs :-) Maar deze van vandaag is zeker ook heel erg leuk. Als iedereen weg is hier, zing ik mee met de muziek in mijn oren. Dan hoort niemand me want ik zing best wel vals. Een herfstwandeling is leuk! De geuren, de kleuren. Leuke foto's, Lisanne!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk! En hoe het klinkt maakt niets uit, de Heere kijkt naar je hart en wordt zeker blij van jouw lofzang :-) dankjewel!

      Verwijderen
  3. Gezellig blogje. Ik had het juist andersom, maar ik zal ook maar 'ontspannen' blijven bloggen, vind het toch gezellig om het zo ook bij anderen te lezen. Heerlijk die herfst, ik geniet er ook van. Vanmorgen hardgelopen door het park, was goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.