woensdag 30 november 2016

Hoe ik stille tijd vormgeef

Door Julia van Gezinsleven is mij gevraagd te schrijven over mijn stille tijd en hoe ik dit invul. Een mooi en belangrijk thema, waarvan ik ook heb gemerkt dat veel mensen er mee worstelen. Het is een van de goede gewoonten die veel mensen simpelweg niet hebben meegekregen in hun opvoeding en nieuwe gewoonten aanleren is wat lastiger als je volwassen bent. Daarnaast denk ik ook dat de duivel er bovenop zit om ons maar vooral af te leiden van wat er werkelijk toe doet in dit leven. Het is belangrijk hier oog voor te hebben en er alert op te zijn!


Voor mij is stille tijd me afzonderen, stil worden voor de Heere en de Bijbel lezen en bestuderen en bidden. God spreekt door Zijn Woord tot mij. Het Woord van God geeft mij wijsheid, richting en verfrist mij. In Hebreeën 4:12 staat dat het Woord van God levend en krachtig is. Dat heb ik echt gemerkt. Als ik het Woord van God tot me laat doordringen doet het iets. De teksten zijn niet maar gewoon letters op papier maar echt levende woorden die iets uitwerken. De Bijbel leert mij Wie God is en als er iets is wat ik verlang is het dieper kennen van Hem!

Lees hier verder over wanneer en hoe ik mijn stille tijd vormgeef en waarom ik denk dat het zo belangrijk is.

Ik wens je zegen!  

3 opmerkingen:

  1. Bijzonder mooi om te lezen op dit moment, juist nu we net ook tijdens onze moedergroep avond over stille tijd houden hadden dat het soms zo moeilijk is om je moment met God te nemen we zoveel andere dingen als prioriteit hebben. Zegen toegewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een inspirerende én herkenbare blog! Mooi om te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.