donderdag 3 november 2016

Zo hoog als de hemel

Heb je bij een heldere dag wel eens een poosje naar de lucht getuurd? Is het je wel eens opgevallen hoe hoog en wijds het is? Vanmorgen was er weer zo'n moment. Ik zag wel 4 vliegtuigen kris kras een kant op vliegen en de sporen in de lucht vertelden me dat er nog veel meer waren geweest. Ik vind dat zo intrigerend, zo'n enorm vliegtuig wat nog maar zo klein lijkt daar bovenaan. De vrijheid heeft om te gaan waarheen het wil..
Elke keer weer sta ik er versteld van hoe groots en hoe móói die lucht is en kan zijn. Kijk eens mee naar de foto's die ik de afgelopen tijd maakte.
Zo helder!
De gouden gloed van de zon
Zo mooi helder blauw
Donker en onheilspellend

Dat is toch prachtig? Bij die laatste foto's dacht ik eraan dat deze immense wolkenmassa voor God maar pluisjes zijn.. en toen werd ik zo geraakt door de grootheid en heerlijkheid van God!

Vanmorgen vertelde ik aan mijn dochter nog de tekst uit psalm 103 toen we samen een tijdje voor het raam hadden staan kijken. Deze psalm zegt erover in vers 11:

Want zo hoog de hemel is boven de aarde, zo is Zijn goedertierenheid machtig over wie Hem vrezen. 

Zijn goedertierenheid wil zeggen (grondtekst): Zijn goedheid, vriendelijkheid, trouw. Zo hoog, onmeetbaar hoog als de hemel is. Gezegend zijn wij die zo mogen leven, wanneer we Hem vrezen. Wat dat vrezen inhoudt? Dat wij vol ontzag zijn voor Hem die geen zonde door de vingers kan zien, we ons aan Hem onderwerpen en Hem aanbidden om Wie Hij is.

Staar eens naar buiten en laat de werkelijkheid van Gods trouw en liefde op je inwerken. Geniet er van!

6 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige foto's en wat een machtige Schepper hebben we!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi, Lisanne! Fijn dat je dit met ons deelt, het zet me echt weer even stil en naar de lucht kijken kan altijd, hoe druk je ook bent... Dank je wel!

    Hartelijke groeten van Marjet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zo waar, de schepper van hemel en aarde is groot en te prijzen tot in alle eeuwigheid!
    Mooi om dat zo even met elkaar te kunnen delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kijk ook graag omhoog. Als kind al. Maar nu bewuster.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.