donderdag 22 december 2016

#DIY Kerststal op het raam

Ik had nooit verwacht dat het me zou lukken! Maar het is wel gelukt en ik ben blij met deze zelfgemaakte kerststal op mijn raam :-).

Qua kerstversiering in huis wil ik graag versiering die heen wijst naar de Heere Jezus en Zijn komst op deze aarde. Aangezien ik een enorme schuifpui heb, wilde ik daar iets mee doen dit jaar. Op internet had ik al zitten speuren en via Amazon zijn er wel raamstickers te bestellen, maar dat koste aardig wat dus ik wilde het zelf proberen.


Het is helemaal niet zo moeilijk om dit te maken, het kost alleen even wat tijd en knipwerk. Je kunt deze kerststal trouwens net zo goed op een stukje lege muur bevestigen.

Wat heb je nodig?
- Een groot zwart kartonnen vel van 50x70 of een pakje zwart papier
- Wit potlood
- Schaar en eventueel hobbyschaartje voor het priegelige knipwerk
- Silhouetten: figuren en kerststal (ik heb een plaatje via Google sterk uitvergroot dus het ziet er niet mooi uit, maar dat geeft ook niet)
- Tape
- Lamineerapparaat en lamineer vellen

Hoe ga je te werk?
1. Je print de silhouetten uit en knipt ze netjes uit.

2. Begin met de stal. Leg deze op het papier en leg de figuren die er in moeten erbij zodat je kunt zien hoe hoog het dak moet komen. Ik kwam een stukje dak tekort, maar dat komt goed. Plak de losse onderdelen nu vast met een stukje tape zodat ze niet verschuiven.


3. Trek eerst de vaste delen met wit potlood over op het papier. Als je dat gedaan hebt kun je een linker of rechter deel vast losmaken en de losse stukken nu met elkaar verbinden door die iets te verleggen. Als je de figuren later wilt lamineren moet je de kerststal uiteindelijk in 3 stukken knippen en later aan elkaar plakken.

4. Knip de stal uit. Gebruik de rest van het papier om de andere figuren over te trekken. Knip deze ook uit.

5. Leg de figuren tussen lamineervellen en lamineer alles netjes zodat je het volgend jaar eventueel weer kunt gebruiken ;-).


6. Plak de figuren op je raam of op een stukje lege muur.

Ik wens jullie allen prachtige kerstdagen toe! Dat je je mag verwonderen over Zijn komst voor jou en voor deze wereld waarin het zo donker is. Zijn licht verdrijft de duisternis!

Wees gezegend,

5 opmerkingen:

  1. Wat mooi, Lisanne! Leuk, die wil ik volgend jaar in mijn klas op de ramen gaan maken.Ik geniet altijd erg van je blog, bedankt voor het delen van alles! Ik wens jou en je gezin een gezegend Kerstfeest!

    Hartelijke groeten van Marjet.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat het dan zo goed lukt!
    En mooi dat alle versieringen wijzen naar de komst van Jezus, geniet van Hem!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi zeg! Ik ga je idee onthouden (wie weet voor volgend jaar). Bedankt voor al je mooie blogs in het afgelopen jaar. Gezegende dagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om te weten hoe jij er over denkt!