maandag 12 december 2016

Mostaartje met appeltjes!

Altijd rond deze tijd van het jaar begint het te kriebelen om een gezellig winters mostaartje te maken. Een aantal jaren geleden deed ik dit voor het eerst bij een schoonzus en sindsdien is het bijna een traditie. Het is ontzettend leuk om te maken en ook heel simpel. Dit jaar maakte ik het taartje met droge mos. Ik vind dat beide erg leuk is.
Een stukje verderop in de straat ontdekte ik vorige week een boom vol met rode appeltjes, dus gewapend met een snoeischaar ging ik erheen en knipte er een heel aantal af. 

Wat heb je nodig?
- Een stuk oase, liefst rond
- Mos (gedroogd bij Action of vers bij Intratuin)
- Staaldraad (Action)
- Knijptang
- Appeltjes
- Saté prikkers
- Eventueel wat sneeuwspray
Hoe ga je te werk? Als het nodig is kun je het stuk oase eerst op maat maken. De mijne was iets te groot naar mijn zin, dus sneed ik er een stuk af.
Vervolgens bekleed je het oase met het mos. Het staaldraad wikkel je er strak omheen. Je kunt eventueel nog stukjes staaldraad afknippen en deze als krammen gebruiken op sommige plekken, of voor losse stukjes. Zorg dat je niets meer ziet van het oase.

Vervolgens prik je de appeltjes aan een satéprikker in de vorm die je zelf leuk vindt ;-). Knoop een leuk draad om je mostaartje en spray er wat sneeuwspray op.

Als dat niet makkelijk is? Ook erg leuk om met kinderen te doen en het staat zo gezellig!
Links de mijne en rechts die van mijn oudste meisje :-)
Veel plezier!

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk, Lisanne, om zo gezellig bezig te zijn met je dochtertje.
    Dat zijn gouden uurtjes!...met ook nog een prachtig eindresultaat.
    Inspiratievol!
    Groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Lisanne,

    Heel erg leuk en mooie foto's heb je gemaakt!
    Die van je oudste is ook echt heel mooi geworden, knap!

    Liefs Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige taarten, bedankt voor het delen van de DIY, super leuk om ook eens te maken!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wouw, dat ziet er leuk uit! Heb je geen boze reacties gehad toen je stond te 'snoeien' ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, gelukkig niet :-) de grond lag bezaaid met platgetrapte exemplaren, dus waarschijnlijk had niemand er problemen mee..

      Verwijderen

Ik vind het leuk om te weten hoe jij er over denkt!