donderdag 26 januari 2017

Terugblik vrouwendagen + video's

Het voelt alweer een hele tijd geleden. Op 18 en 19 november sprak Margy Tripp (de vrouw van Tedd Tripp, schrijvers van het boek 'De weg naar het kinderhart') op de vrouwendagen die waren georganiseerd vanuit Hart voor het gezin. Omdat deze week de laatste video's online kwamen deel ik graag de lezingen met jullie.

Ik was zelf alleen op 18 november aanwezig en kijk terug op een hele fijne, bemoedigende en inspirerende dag. Het is een zegen om onder het gehoor te zitten van een oudere wijze vrouw die al zoveel heeft geleerd van God, die zoveel kennis heeft van de Bijbel en dit zo wijs weet toe te passen op de praktijk van het dagelijks leven.

LEZINGEN 18 NOVEMBER

God liefhebben in de teleurstellingen van het dagelijks leven
In deze lezing gaat Margy in op de vraag waar onze verwachtingen vandaan komen, hoe onze (goede en Bijbelse) verwachtingen ons kunnen belemmeren om de mensen om ons heen (onze man, kinderen of familie) lief te hebben en genadig te zijn en hoe onze verwachtingen hervormd mogen worden door de waarheid uit Gods Woord. Gods heerlijkheid overtreft onze teleurstellingen. We mogen los komen van onze verwachtingen om vrij te zijn en te leven tot Gods eer.

 

Seksualiteit in het huwelijk; behaag jij je eigen man?
In deze lezing gaat Margy in op Gods doel met seksualiteit en hoe dit prachtige geschenk van God is misvormd door de zonde. Maar ze vertelt ook hoe ons denken over dit onderwerp kan worden vernieuwd en hoe onze seksualiteit weer kan worden zoals het oorspronkelijk bedoeld is.



Korte afsluitende bemoediging
In deze korte boodschap bemoedigt Margy vanuit 2 Petrus 1:3-4 waar staat dat ons door Zijn Goddelijke kracht alles geschonken is wat we nodig hebben om te kunnen leven zoals Hij van ons verlangt.



LEZINGEN 19 NOVEMBER

Een vrouw zijn naar Gods hart
In deze lezing gaat Margy in op hoezeer onze cultuur is geobsedeerd door de vraag hoe we 'iemand' kunnen worden. Hoe we waardevoller zijn in onze rollen. Hoe we zelfverzekerd kunnen zijn. Deze pogingen lijken bedoeld om het effect van de zondeval weg te poetsen. Daar tegenover beschrijft Gods Woord dat we 'iemand' zijn. Niet gebaseerd op wie wij zijn of wat wij doen, maar wie we zijn in Christus.



Intimiteit in het huwelijk
In deze lezing behandelt Margy 5 gebieden die Bijbelse intimiteit verkennen. Gods Woord is de basis om het onderwerp van intimiteit in het huwelijk te begrijpen. De relatie met Jezus Christus is het perfecte voorbeeld van ware intimiteit en maakt het mogelijk dit te kennen. Geestelijke intimiteit schept een basis voor seksuele intimiteit. Ze vertelt hoe we Gods bedoeling met intimiteit in het huwelijk kunnen begrijpen en toepassen in ons leven.



Vragen en antwoorden + bemoediging
In deze video beantwoord Margy gestelde vragen en sluit zij af met een bemoediging vanuit 2 Petrus 1.



De lezingen zijn stuk voor stuk een aanrader om op een rustig moment te beluisteren. Ik hoop van harte dat ze voor jou tot zegen zijn.


6 opmerkingen:

  1. Een aantal heb ik beluisterd maar nog niet alles, ik ga er weer mee verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt dat je dit wilt delen. Het lukte mij niet te komen, maar de lezingen lijken mij waardevol. De bovenste heb ik voor een groot deel al beluisterd. Groetjes Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi dat alle lezingen nu te beluisteren zijn. De eerste lezing heb ik al beluisterd. Erg mooi en leerzaam vond ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel voor de korte samenvattingen per boodschap! Ik heb al een deel geluisterd en hoop de rest ook nog te luisteren.
    Liefs Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor, zou je een artikel hier over willen publiceren op Vrouw24.nl groot online magazine voor vrouwen..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, als je vertelt hoe je dat voor ogen hebt.. Mail me anders even via het contactformulier links. Ik hoor het wel! Groetjes Lisanne

      Verwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.