vrijdag 18 augustus 2017

#DIY Prikbordjes van kurk

Kaartjes, werkjes, kleurplaten.. als je kinderen van kleuren houden of graag kaartjes e.d. bewaren moet je ze toch ergens kwijt. En om daar nu steeds mama's plekjes voor te gebruiken, dat is misschien niet zo'n goed idee. Bij m'n schoonzus zag ik een leuk kurken prikbord en zodoende ging ik eens snuffelen op Pinterest voor wat ideetjes. Mijn idee was om wat te maken, zonder er veel voor te betalen. 
Wel even opgeruimd voor de foto natuurlijk ;-)

Op Pinterest vond ik een idee van een vrouw die leuke onderzetters had gemaakt van ronde kurken onderzetters en ik vond dat idee zo leuk dat ik het heb toegepast voor deze prikbordjes.

Je hebt voor deze DIY 2 pakjes nodig met 3 kurken pannenonderzetters. Ik kocht ze bij Action voor ik dacht € 1,99. Verder heb je dubbelzijdig plaktape, een stanleymes en een geodriehoek nodig. Klik hier voor de werkbeschrijving.
Omdat kurken pannenonderzetters dikker zijn is het wel best lastig om ze goed te snijden zonder dat er kurk afbrokkelt. Helaas kon ik dat niet helemaal voorkomen, maar zo van een afstandje zie je daar niets van ;-). Het beste is het als je zo snel als mogelijk snijdt, dus liever 2 of 3 keer snel snijden dan 1x 'zagen' zogezegd.


Netjes ophangen is ook nog een werkje. Plak 4 stukjes dubbelzijdig tape aan de achterkant van de kurken onderzetters. Het is handig om de positie van de twee middelste bordjes te bepalen door ze tegen de muur aan te houden. Als je denkt dat het goed is kun je van één bordje de plasticjes van de tape afhalen en hem vastplakken.

Je kunt ze natuurlijk ook gewoon rond houden en onder elkaar hangen. Hier nog wat leuke inspiratieplaatjes en als je op Pinterest zoekt op 'kurken onderzetters' vind je vast nog veel meer leuks!

Veel knutselplezier!


4 opmerkingen:

  1. Wat een gezellig hoekje met deze 'prikborden'! Leuk hè, om voor weinig geld weer even wat te veranderen in huis.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties worden zeker gewaardeerd.